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How the West was lost: Divided we fall

zingari.JQ 2024. 2. 28. 12:12

 

 

00:08 미국 초대 대통령의 취임과 이로쿼이 족의 고통
- 조지 워싱턴이 미국 최초 대통령이 됨
- 이로쿼이 족이 전쟁과 분열로 고통 받음
- 이로쿼이 족에게 희망을 가져다 준 평화모구자의 등장

05:37 이로쿼이 동맹의 탄생
- 평화와 안보를 위해 다섯 국가가 연합
- 화살 다섯 개가 연합의 힘을 상징
- 평화로운 시기에서 위험한 전환으로

08:32 프랑스의 인디언과 모호크의 전쟁
- 샤끌랭과 모호크의 전투
- 프랑스의 승리와 모호크의 적대감
- 모호크의 무기 확보와 털무늬 무역

12:13 이로쿼이 동맹의 목표
- 이로쿼이는 고통에 대한 원인을 동쪽 사람들로 인식
- 이로쿼이는 전쟁으로 인해 고갈되었고, 자원을 회복하려고 영국과 계약을 체결
- 이로쿼이는 북미의 운명을 결정하는 계약 체인을 형성

15:38 17세기 종료, 이로쿼이 동맹의 평화 협상과 이민자의 침입
- 이로쿼이  연합, 프랑스와 영국과의 평화 협상 성공
- 모하크 대사들, 모히칸 대표와 함께 런던으로 외교의 항해로 출발
- 영국과의 평화로 시작한 이로쿼이 세계, 이민자의 무분별한 확장에 흔들림

19:22 세네카족, 마리를 입양
- 마리는 처형을 면하고 세네카족 여성들에 의해 입양
- 마리는 입양식에서 두려워 죽을 것 같은 기분이 들지만, 그녀를 위로하고 위안해 주는 자매들을 만나
- 영국인 지사의 예언이 실현되고, 프랑스의 위협이 사라진 후 더 많은 토지를 탐하는 식민지 주민들의 욕망이 불타올라

22:24 미국 식민지 분쟁, 이로쿼이의 중립
- 미국 식민지는 기회와 자유를 제한받아 옴
- 미국 식민지들은 영국의 세금과 법률에 반대
- 이로쿼이는 영국과 미국의 힘에 끌려 중립을 유지하려고 노력

24:33 미국 독립전쟁, 이로쿼이 지지와 분열
- 사무엘 커클랜드, 이로쿼이에 미국 지지를 강조
- 조셉 브랜트, 영국을 지원하여 이로쿼이에 영향력
- 이로쿼이는 독립전쟁으로 인해 분열되고 중립을 유지

28:07 아메리카 원주민들의 전쟁
- 이로쿼이들은 어디로 붙을지 결정합니다.
- 전쟁으로 인해 형제들이 치명적으로 싸웁니다.
- 아메리카 원주민들이 각자의 편을 듭니다.

 30:38 아리스코니 대전투와 영국 지지의 산악민족의 통제
- 혈액이 많이 흘렀던 전투, 이웃간의 싸움
- 평화주창자의 이상이 폭력으로 타락
- 아리스코니 대전투와 대륙군의 식량 공급 방해

34:31 조지 워싱턴의 파괴적인 공격
- 조지 워싱턴은 이로쿼이를 파괴해 문제를 해결하기로 결정
- 워싱턴은 특히 문제가 되는 세네카에 주목
- 새해의 작물을 말갛게 잘라내고 모든 피해를 입히기 위해 적국을 공포에 떨게 할 것

38:25 이로쿼이 동맹: 혹독한 전쟁과 경시된 평화
- 100 에이커의 농지, 1500 그루의 과수나무가 파괴됨
- 이로쿼이인들은 분노를 느끼고 미국인들과 싸우기 위해 준비됨
- 협약에 이로쿼이인들에 대한 언급 없이 전쟁은 종결되고 미국인들은 서부로 진출

42:18 미국 대륙 정복, 이로쿼이족의 비극적 운명
- 토지를 가지지 않고 팔아치우는 투기자들
- 이로쿼이족의 고향을 떠나는 이주
- 평화주의자들과 폭력 사이에서의 혼돈

48:14 이로쿼이 인디언, 평화 실현을 위해 고향에 귀환
- 200년 이후, 이로쿼이 인디언들이 드디어 고향에 돌아왔다.
- 의견을 나누고 이야기를 나눌 시간을 갖는다면, 우리는 차이보다 공통점이 많다는 것을 발견할 수 있어
- 우리는 언젠가 함께하며 평화를 창조할 수 있을 것

 

 

00:08
New York City, April 30, 1789. To tumultuous cheers, a few simple words echo across America. You, I, George Washington, do solemnly swear that I will faithfully execute the office of the president at Federal Hall. George Washington becomes the first president of the United States and will, to the best of my ability, preserve, protect, and defend the constitution of the United States. A new constitution, a new president, a new nation. But just hundreds of miles away, other nations lay dying.

01:10
The pain of their people comes from the death grip that crushed them between. They are the Hodinosaunee, a name meaning people of the longHouse, better known as the IRoqUois. The nations of the Iroquois Confederacy have been a powerful, influential force in colonial AmeRica. Their diplomatic and military skills, their numbers and unity had given them enormous strength. Now that unity was undone, their mighty league lay in tatters.

02:08
ThiS RevoLutioN was about honor and freedom and dignity and the rights of man. And here they were, just absolutely pushing us off of our lands and starving us.

02:31
George Washington is called the father of his country. The Uruquois had another name for him. Lana Dagalis, destroyer of towns. The waters of Niagara, New York state.

03:27
We think of this as the east, but in the early days of the first european colonists, this was part of the western frontier. To understand how the west was lost, you can begin at places in the east, like Niagara set foot here. The territory that is now new York was a place of unending, extraordinary beauty. Mountains, lakes, rivers, streams, mile after mile of thick forests and wild grass. But it was not a land of peace.

04:25
The Iroquois people who live here are IN Turmoil, divided by war, trapped in violent, vicious blood fumes.

04:36
It was a time when our people simply were afraid to look into the next day for fear of what they would see. And there wasn't any hope at that point. It was a time when our men were abusing our women, our women were abusing OuR chiLdren. It was a terrible, terrible period in our history.

05:11
According to Iroquois tradition, salvation arrives in the form of a prophet, an indian man of virgin birth called the peacemaker. He travels from native settlement to settlement, preaching a gospel of world peace. The peacemaker brings a message from the creator. There will be a new world for the Urukoi, a world in which the five nations of the Hodinosaunee, the people of the longhouse, will unite in a league of harmony and security.

05:51
He did things like he took an arrow, one arrow, and he broke it. And when he broke it, it showed the people how easily each of their individual nations could be broken. Then he tied five arrows together and tried to break that bundle, but he couldn't do it. And he said, that's how we'll be. If we unify and we're united as this bundle of five arrows is, then we'll be strong.

06:22
The Iroquois heed the peacemaker's message and unite in a powerful league dedicated to peace. The five nations of this new Iroquois confederacy are the Senecas, the Caillugas, the Anadagas, the Oneidas, and the Mohawks. Before leaving, the peacemaker warns the five nations never to return to their former violent ways. If you chiefs by the council fire should be continually throwing ashes at one another. Your people will go astray. Their heads will roll. Authority will be gone. Your enemies then may see that your minds are scattered.

07:18
Belief will be at a standstill, and the good news of peace and power will be unable to proceed. Committed to peace, the Iroquois enter an era of prosperity. Men are able to hunt without fear. Women who are treated as esteemed equals in Iroquois society can oversee the growing of sacred corn, beans, and squash. It is a time when the Iroquois live in harmony with each other and their land.

08:05
In the terminology that we have with the Houdinosauni, we call her et noha, our mother, because the land gives life.

08:25
But life for the Hodinosaunee is about to take a dangerous and dramatic turn. July 16. Nine. French explorer Samuel de Champlain and the war party of Huron and Algonquin Indians come down from Canada to raid the Mohawks. It is the Iroquois'first hostile encounter with the whites from across the ocean.

08:55
And the Mohawks. It's recorded that they were wearing wooden slatted armor and that they were in mast formation.

09:05
From the journals of Samuel de Champlain, I marched on until I was within some 30 yards of the enemy, who, as soon as they caught sight of me, halted and gazed at me. And I at them. When I saw them make a move to throw their bows upon us, I took aim with my archibuse and shot straight at one of the three chiefs.

09:34
While they watched in horror as the musket balls just cut right through wooden armor and watched several of the party die. So while the French had a brief victory, it introduced the Mohawks to people who would shoot first and ask questions later.

09:53
The French just somehow didn't understand that making peace and allies of the Iroquois would have been a better idea. Instead, they made them as enemies. But, of course, this was all over the fur trade.

10:10
Beaver pelts, prized in Europe for elegant beaver hats, are what the French are after, and they rely on their Huron and Algonquin allies to help get them. In exchange, the Indians receive metal utensils, blankets and firearms. The Iroquois know that to stay alive, they too must get guns, make alliances, become players in the fur trade. They turn to a rival of the French, the Dutch, whose settlements are steadily growing nearby. If they do not get guns from the Dutch, they will be overwhelmed. The only way they can get guns from the Dutch is to participate in the fur trade with the Dutch as partners and to begin to expand into the lands necessary to obtain the beaver pelts for the fur trade.

11:10
So it becomes like an arms race. The French wrestle with the Iroquois and the Dutch for control of the fur trade. At the same time, jesuit missionaries arrive among the people of the five nations preaching both for God and country, the country of France. The jesuit black robes bring more with them than the word of their God. They also bring killers, influenza and smallpox.

12:06
They were confused, they were frightened. They were terrified by this thing that they didn't understand. And they, of course, associated the suffering with the arrival of the people from the east.

12:24
The Iroquois defend themselves against what they believe is jesuit witchcraft. Missionaries are seized and forced to endure excruciating tortures. One of those captured his father, Francisco Bresani. I was all drenched and covered with blood that streamed from every part of my body and exposed to a very cold wind that made it congeal immediately to my skin. But I consoled myself, seeing that God granted me the favor of suffering in this world some pain in place of what I was under obligation on account of my sins to pay in the other. With torments incomparably greater, the violence escalates.

13:22
The Iroquois declare war on the French and their indian aLlies. The HuroNs, longtime enemies of the Iroquois and devoted friends of the French, are hammered by the wrath of the HodiNosoni. By 1650, the Hurons are nearly wiped out. You. But the Iroquois victory is not without cost. Sickness and warfare have exhausted them as well. The forests are depleted of precious beaver life, for the HodiNosione has forever changed. The great law of peace has been stained with blood.

14:12
But what I think we are looking for is peace at that point in time. We are looking for an end to these wars that have been taking so much resources, so much human life and so much of our time. So what you want to do then is to get on the side of initiating, you want to get on the side of initiating treaties that form a peace so that YOu can begin to get control of your environment again and get control of your life.

14:44
To regain control, the Iroquois confederacy looked south along the Hudson river. In 1664, the Dutch surrendered their american territory to the BRiTIsH, who rename it NEw York. Traditional enemies of the FrencH, the EnglISH are quick to recognize the advantages of an alliance with the Iroquois called the Covenant chain. This relationship will determine the fate of North America.

15:19
I think they came to grips with the knowledge that they either accommodate this permanent presence or they fight with it. And there was no guarantee that they could win this fight. As a matter of fact, I think they realized they couldn't.

15:38
As the 17th century comes to a close, the Uroquois Confederacy is able to negotiate a peace with both France and England. Successful for decades, it is a delicate balancing act, but ultimately an impossible oneteen. Ten, three Mohawk ambassadors, and a representative of the mohican people are taken on a fantastic journey, a voyage of diplomacy across the sea to London. They are presented to the royal court of Queen Anne as the kings of the Five nations.

16:43
City. They father the scope of another way of looking at the world. And I'm certain they came back moved by it. Jesus, these people are giants.

17:05
The spectacle of these so called four kings going to England, I think, is a perfect piece of evidence that the English needed them.

17:21
The Iroquois world continues to change. In 1713, a 6th nation comes into their confederacy, the Tuscaroras, joining the Mohawks, Oneidas, Anandagas, Cayugas and Senecas. But as the size of the league expands, even greater is the colonial population explosion. White farms and homes are spreading Pell mel into indian lands. The Iroquois protest to the British, but it is difficult for the royal government to stifle the landlust of the american settlers.

18:12
They were perplexed by them. They were astounded by them. My grandmother told me how they viewed the white man coming. They said, was it like a black cloud rolling? A black cloud rolling over the land? And it brought death, brought pestilence, and it brought a great deal of tragedy and grief to our people.

18:41
1754. Britain and France are at war in North America. The French are supported by fighters from the Delaware and Shawnee nations. The English have their Iroquois allies. It is a long, bloody fight the British call the french and indian war. Many settlers are killed or taken prisoner. One of them will lead a remarkable life among the Senecas. In 1750, 815 year old Mary Jemison and her family are captured by a party of French and Chawneese. The others are executed, but Mary is spared. She is brought to the Senecas and adopted by two Seneca women to replace a dead brother.

19:34
During my adoption, I sat motionless nearly terrified to death at the appearance and actions of the company, expecting every moment to feel their vengeance and suffer death on the spot. I was, however, happily disappointed when, at the close of the ceremony, the company retired and my sisters went about employing every means for my consolation and comfort.

20:02
The war that has so shaken Mary Jemison's life has also shaken the Iroquois'ability to remain neutral. In frustration, redhead, an Onida chief, complains, we don't know what you Christians, French and English together intend. We are so hemmed in by both that we hardly have a hunting place left. We are so perplexed between both that we hardly know what to say or think. Redhead's complaint is addressed to a man who has enormous influence with the Iroquois Confederacy, Sir William Johnson, the british commissioner of indian affairs. Johnson is a close friend of the Mohawks. He speaks their language and marries an influential Mohawk woman named Molly Brandt. Together they have several children in councils with the Iroquois.

21:01
At his mansion, Johnson Hall, Sir William urges them to stand firm with England. Stand by your brethren, the English. Don't break your covenant chain. Let not the french boastings deceive you. The English are slow to spill blood, but when they begin, they are like an angry wolf, and the French will fly before them like deer. 1763. Johnson's prediction comes true. The french surrender, and Canada becomes part of the British Empire. But the elimination of the french threat only feeds the settler's hunger for more and more land, Iroquois land. The British issue a proclamation barring white settlement west of the Allegheny Mountains.

22:01
This greatly angers the colonials. To appease them, the British negotiate a treaty with the Iroquois at Fort Stanwick's, New York. In exchange for an indian white boundary, the Iroquois agreed to cede vast territory in central New York, Pennsylvania, and other lands to the south. It still doesn't satisfy the american colonials.

22:29
And so they saw these lines, established by proclamation and by treaty, as cutting off a real sense of opportunity, a denial of their liberty. So to deny them access to that land was to deny them, in a sense, their liberty. And this would feed into this growing revolutionary debate, this revolutionary crisis that would explode in the 1770s.

23:01
March 5, 1770. British redcoats open fire on a rock, throwing mob, killing five in what Americans are quick to call the Boston massacre. Give me liberty. The crisis has been simmering for years, but comes to a head when the British clamp down on american freedoms and try to eradicate the huge debts caused by the french and indian war. They tax american settlers on everything from printed documents to sugar to tea. The colonials decry the taxes and other new british laws as unjust. The Boston Tea party, at which the sons of liberty dressed themselves as mohawks, was just one of the many protests during the american colonies.

23:54
And it was explained to the Iroquois that it was a fight between the father and children. The father was the king of England, and the american colonies were the children. And the Iroquois responded, well, then, that's a family quarrel, and there's no need for us to be involved, so we'll stay neutral.

24:16
But once again, the Iroquois find themselves pulled from both sides in a furious political tug of war. The British and the american patriots vy for their allegiance. Many Oneidas and Tuscaroras have come under the influence of a powerful pro patriot missionary named Samuel Kirkland. They walk miles to hear his anti british sermons.

24:51
He was the one who convinced them the Americans were going to win this land and this war. And if they they should be on the winning side, and that should be with the Americans.

25:06
The British also have their powerful advocates. Sir William Johnson has died, but his widow's brother, the Mohawk Joseph Brandt, has taken his place as a dynamic defender of the crown. Charismatic, a born leader, well educated, brand, speaks fluent English, and at least three of the six Nations'languages. To the British, his support is crucial.

25:35
I think he allied himself with the people who he and everybody else reasonably expected to be the winners in this war, which was the English.

25:45
Most Iroquois desperately pray that war will not come.

25:50
The Hodinosauni are saying, we love you both. We are friends with the colonies and Britain, that it is a quarrel between you and not us. We don't want your war and our country.

26:08
April 19, 1775. Guns open fire on Lexington Green. The shot heard round the world roars like thunder through the six nations. You, it's. We hold these truths to be self evident, that all men are created equal and that they are endowed by their creator with certain unalienable rights, that among these are life, liberty, and the pursuit of happiness. July 4, 1776. America declares its independence.

27:09
Whatever joy these words give the american patriots cannot be shared by the Iroquois. For them, the revolution will mean only more pain. Their confederacy is being ripped apart.

27:27
What the confederacy said at that time is, we will remain neutral. We will not fight as the noshoni, as the confederacy, nor will we fight as a nation. But we cannot, being free people, deny the right to fight of anyone who wants to, of our men.

27:59
The American war for independence rages across the Northeast, dividing families and friends. Reluctantly, the Iroquois have chosen sides. The Oneidas and Tuscaroras will fight for the Americans. But Joseph Brandt has convinced some of the Mohawk and Seneca men to fight for their lands and against the Americans. The peacemaker's prophetic warning is coming true. If you chiefs by the council fire should be continually throwing ashes at one another, your people will go astray. Their heads will roll. Authority will be gone. In the fire of war, the nations are throwing Ashes at one another. They have strayed from the path of peace.

29:20
August 6. At Eriscony, in the woods of upstate New York, an american relief column is ambushed by british troops. Senecas and Mohawks. Fighting alongside the Americans are 60 Oneidas.

29:42
It was on this ground here that Oneidas shot at their Relatives, the Senecas and the Mohawks, and Mohawks and Senecas did likewise. And blood was spilled, and Oneidas were killed, and Mohawks were killed and Senecas were killed.

30:03
And then all of a sudden, you're there in the midst of battle, and you realize you've made these commitments to these nations that are not even your nation, and you end up fighting against your own brothers.

30:20
When we talk about blood, musket balls. Musket ball about that big. When one of those things hits your flesh, it opens up a huge hole, and so it might enter here. And by the time, if it did exit your body, it would leave a hole like that. So just the nature of the wounds that people had an incredible amount of blood. A man they called blacksnake later on would talk about how the creek ran red. There was Blood.

30:59
From There. It deteriorated from a battle involving muskets to one involving spears and clubs and axes and knives. They became the most personal, intimate kind of fight you can imagine. People rushing at each other. Neighbor fighting neighbor. And a battle continued like that for some hours.

31:24
When the fighting at Eriscony ends, more than 500 lie dead. Some are Onidas, many more are Senecas and Mohawks. Yoyo yo.

31:50
Dreams that people had, that efforts that they had made to carry on the idea of the peacemaker was violated here in the most personal WAy. When you begin to murder and kill other iroquine people, that means that we've surrendered the central part of our lives and the central idea of our lives, the. The message of the peacemaker was such that we should live in peace and harmony with each other. And here at Eriscony, that idea was preached.

32:33
Summer 1778. Joseph Brandt avenges the slaughter at Ariscony. With british support, he leads the Senecas and Mohawks on a bloody campaign against their Oneida cousins and their american allies. Gay.

33:03
Our knight of people. During the campaigns of the revolution, war suffered greatly. Our villages were destroyed. Our crops and fields and storehouses were destroyed and burned and we suffered as a result. And so our people, of course, had very strained times, very hungry times and very poor times as a result of our loyalty.

33:30
And yet their oral history speaks of how chief Shenandoah and other Oneidas risked death to feed General George Washington's starving continental army. During that terrible winter at Valley Forge.

33:48
Shenandoah and a group of anitas walked to valley forge with several hundred bushels of corn. Oral tradition goes that if it weren't for this one saving act, that one deed of kindness by Shannon Doani's men that brought the bushels of corn to valley forge that we'd probably be living under british rule.

34:13
1779. Attacks by Joseph Brandt and other pro british Iroquois are hampering the flow of food and supplies to the continental army. And exaggerated reports of indian massacres have the american public clamoring for action. George Washington decides to go on the offensive.

34:37
Washington concluded that he could end this problem by destroying Iroquois itself. This was a kind of campaign of destruction that he didn't carry out in any other part of America and it seemed to violate fundamental rules of conventional warfare.

34:59
Washington takes special aim at the troublesome Senecas. The object will be effectually to chastise and intimidate the hostile nations to cut off their next year's crops and do them every other mischief which time and circumstance will permit. The country must not be merely overrun but destroyed. You will listen to no overture of peace before the total ruin of their settlements is affected. August 26, 1779. More than 5000 men and officers under the command of New Hampshire General John Sullivan set out from Tyoga, Pennsylvania. There is virtually no resistance to Sullivan's campaign.

36:07
The american soldiers are astounded by the beauty and bounty of the Seneca homeland Saiya.

36:30
When they arrive in the Seneca country, they find these beautiful homes. They find the finest cornfields, they find the finest orchards of peaches and apples. And what they do is they set fire to everything, anything that can sustain life, they burn it. They kill whomever they find in their path and they burn the houses to the ground. They cut the corn down, they set fire to all of the corn. They destroy anything that is edible. What Sullivan was doing and was ordered by Washington was to scorch the earth and its essence, it's saying to the message being sent to the Hodinosaunee is we plan to wipe out your families. We will starve you to death.

37:39
Mary Jamis, them, the adopted white sister of the Senecas, watches in horror.

37:49
A part of our corn they burnt and threw the remainder into the river. They burnt our houses, killed what cattle and horses they could find, destroyed our fruit trees, and left nothing but the bare soil and timber. And this is where, to me, must have been the lowest period in our history where we were reduced to starvation. To think of these proud people who had had 100 acre, 200 acre cornfields and 1500 fruit trees were now in just the space of a month or two of Sullivan were destitute.

38:49
From the diary of General Sullivan, the number of towns destroyed by this army amounted to 40. Besides scattering houses, the quantity of corn destroyed, at a modest computation, must amount to 160,000 bushels. With a vast quantity of vegetables of every kind, I flatter myself that the orders of which I was entrusted are fully executed. Many of the Senecas flee west to safety near Britain's Fort Niagara. But Sullivan's destruction hasn't annihilated the Senecas and the other Iroquois. His flames only have enraged them even more. They are prepared to fight the Americans forever. But then comes staggering news. October 1781.

39:45
On a battlefield in Yorktown, Virginia, the British surrendered to Washington. The English persuade their iroquoisian allies to lay down their arms. The revolution is over, they say. We have lost to the Iroquois. The world is turned irrevocably upside down.

40:16
I think they also must have started to realize that they were kind of used and that what meant the most to them, they were about to lose, and they didn't know what their future would hold. It's an emptiness and a pain, and it's hard to describe, but I'm sure that's how they felt.

40:40
Joseph Brandt said he felt that he and his people were between two hells. War was one hell. Peace would be another. 1783. For the first time in nearly eight years, there is peace in the lands of the Iroquois. The Treaty of Paris officially ends the revolutionary war between Great Britain and the new United States. In it, there is not a single word on the fate of the Iroquois. No matter which side each of the six nations fought for. It is as if they never existed.

41:43
They no longer mattered, really in any real terms, and they could be brushed aside. And I think that was the cruelest lesson that the Iroquois Confederacy had to learn, is that they had been treated as simply another political tool. And when their usefulness was up, they were discarded and thrown aside.

42:05
Yo the war a thing of the past. The american push westward resumes in reckless earnest. Speculators are selling off land they don't even own many of General Sullivan's men plan moves to the western New York territory they had ravaged just a few years before.

42:34
Essentially all of those who served saw that land as american land, almost as if it was a birthright. They saw their destiny in the west, and they would take that up either by right of conquest or through coercion and fraud. And that's exactly what happened.

43:00
Joseph Brandt and his Mohawk followers are given refuge in British Canada. Most of the other Iroquois are moved to small reservations in New York state, sided with the victorious Americans. Who worse.

43:46
New York state takes all the tiny it's people had put their lives on the line for George Washington during their legendary visit to Valley Forge.

44:52
This was bitter. Ro.

45:44
There was a speech just before he died where he said, I'm an aged hemlock. The winds of a hundred years have.

45:53
Whistled through my branches. The generation to which I have belonged have run away and left me.

46:10
Very sad way to go.

46:16
We, the people of the United States, in order to form a more perfect union, establish justice, ensure domestic tranquility.

46:28
In my opinion, it was a lose lose situation. Both powers intended to own the continent, and what the native people thought of that conquest was really not of much consequence. As we look back, we can see that the colonial aims to empire were realized.

47:15
Today, most Iroquois still believe and follow the nonviolent teachings of the peacemaker. So strong is their faith. In 1993, a peace delegation came to share the peacemaker's great law with the United nations. But some still do not hear his words. In 1990, a protest over disputed lands adjacent to a Mohawk reserve in Canada explodes in violence. The standoff between the Mohawks and the canadian military lasts eleven tenths weeks. To escape such violence, a group of Mohawks is moving back to the lands of their ancestors. They have bought a former county nursing home with 300 acres of land by the Mohawk river in upstate New York.

48:14
After more than 200 years, these Iroquois people are finally home. Here they will try to make the dream of the peacemaker a reality.

48:27
If we all just took the time to sit and talk with one another and share our ideas and our beliefs, that we'd find that we have more in common than we have differences, I think that we can all maybe someday work side by side to create that great, great peace that the peacemaker may have been dreaming of for everybody.

48:59
Gayawa Jane Awajo the world let it.

 

00:08 
1789년 4월 30일 뉴욕시 떠들썩한 환호에 몇 마디 간단한 말이 미국 전역에 울려 퍼집니다. 당신, 나, 조지 워싱턴, 나는 연방 홀에서 대통령의 직무를 성실히 수행할 것을 엄숙히 맹세합니다. 조지 워싱턴은 미국의 초대 대통령이 되어 미국의 헌법을 보존하고 보호하며 수호할 것입니다. 새 헌법, 새 대통령, 새 국가. 하지만 불과 수백 마일 떨어진 다른 나라들은 죽어가고 있습니다.

 

01:10
사람들의 고통은 그들을 짓눌렀던 죽음의 악력에서 비롯됩니다. 그들은 Iroquois로 더 잘 알려진 장원의 사람들을 의미하는 이름인 호디노사우니입니다. 이로쿼이 연맹의 국가들은 식민지 아메리카에서 강력하고 영향력 있는 세력이었습니다. 그들의 외교적, 군사적 기술, 숫자와 통일성은 그들에게 엄청난 힘을 주었습니다. 통합이 무산된 지금, 그들의 강력한 연맹은 너덜너덜해졌습니다.

 

02:08
이 레보루티온은 명예와 자유, 존엄과 인간의 권리에 관한 것이었습니다. 그리고 그들은 여기에 있었고, 우리를 완전히 우리 땅에서 밀어내고 굶주리게 했습니다.

 

02:31
조지 워싱턴은 그의 나라의 아버지라고 불립니다. 이로쿼이족은 그의 다른 이름을 가지고 있었습니다. 라나 다갈리스, 마을 파괴자. 나이아가라의 물, 뉴욕 주.

 

03:27 
우리는 이것을 동쪽이라고 생각하지만, 최초의 유럽 식민지 개척 초기에는 이곳이 서부 접경 지역의 일부였습니다. 서쪽을 어떻게 잃었는지 이해하려면, 나이아가라가 이곳에 발을 디딘 것과 같은 동쪽의 장소에서 시작할 수 있습니다. 지금의 뉴욕이라는 영토는 끝이 없고, 특별한 아름다움을 가진 곳이었습니다. 산, 호수, 강, 시냇물, 울창한 숲과 야생 풀이 끝없이 펼쳐져 있습니다. 하지만 그곳은 평화의 땅이 아니었습니다.

 

04:25 
이곳에 사는 이로쿼이족은 전쟁으로 분열되어 폭력적이고 악랄한 피 연기에 갇혀 혼란에 빠져 있습니다.

 

04:36 
우리 민족은 그저 무엇을 볼까 두려워 다음 날을 들여다보는 것을 두려워하던 시절이었습니다. 그리고 그 시점에는 희망이 없었습니다. 우리 남자들이 우리 여자들을 학대하던 시절, 우리 여자들이 우리 아이들을 학대하던 시절이었습니다. 우리 역사상 끔찍하고 끔찍한 시기였습니다.

 

05:11 
이로쿼이족 전통에 따르면 구원은 예언자의 모습으로 도착하는데, 이는 평화의 중재자라고 불리는 처녀 원주민입니다. 그는 원주민의 정착지에서 정착지로 여행하며 세계 평화의 복음을 전합니다. 평화 조정자는 창작자의 메시지를 가져옵니다. 장수의 백성인 호디노수니의 다섯 나라가 화합과 안보의 연맹체로 연합하는 세상, 우루코이족에게 새로운 세상이 펼쳐질 것입니다.

 

05:51 
그는 화살 하나를 가져다가 그것을 깨뜨리는 것과 같은 일을 했습니다. 그리고 그가 그것을 깨뜨렸을 때, 그것은 사람들에게 그들의 개별 국가들이 얼마나 쉽게 깨질 수 있는지를 보여주었습니다. 그러고는 화살 다섯 개를 묶어서 그 묶음을 깨려고 했지만 할 수가 없었습니다. 그리고 그는 그렇게 될 것이라고 말했습니다. 이 다섯 개의 화살 뭉치처럼 우리가 하나가 된다면 우리는 강해질 것입니다.

 

06:22
이로쿼이족은 평화 조정자의 메시지에 귀를 기울이고 평화에 전념하는 강력한 동맹으로 연합합니다. 이 새로운 이로쿼이 연맹의 다섯 나라는 세네카족, 카일루가족, 아나다가족, 오나이다스족, 모호크족입니다. 떠나기 전, 평화 조정자는 5개국에게 이전의 폭력적인 방식으로 돌아가지 말라고 경고했습니다. 의회의 총 책임자들이 서로에게 계속해서 재를 뿌려야 합니다. 당신의 사람들은 길을 잃을 것입니다. 그들의 머리는 굴러갈 것입니다. 권위가 없어집니다. 그러면 당신의 적들은 당신의 마음이 흩어진 것을 볼 수 있습니다.

 

07:18 
믿음은 제자리걸음을 할 것이고, 평화와 힘의 좋은 소식은 진행될 수 없을 것입니다. 평화를 위해 헌신한 이로쿼이족은 번영의 시대로 접어들게 됩니다. 사람들은 두려움 없이 사냥할 수 있습니다. 이로쿼이 사회에서 동등한 사람으로 여겨지는 여성들은 신성한 옥수수, 콩, 그리고 스쿼시의 성장을 감독할 수 있습니다. 이로쿼이족이 서로의 땅과 조화를 이루며 살아가는 시기입니다.

 

08:05 
우리가 후디노사니족과 가지고 있는 용어로, 우리는 땅이 생명을 주기 때문에 그녀를 어머니, 에트노하라고 부릅니다.

 

08:25 
하지만 호디노수니의 삶은 위험하고 극적인 전환을 앞두고 있습니다. 7월 16일. 아홉개. 프랑스 탐험가 Samuel de Champlain과 Huron과 Algonquin Indians의 전쟁 일행은 Mohawks를 급습하기 위해 캐나다에서 내려옵니다. 이로쿼이족이 바다 건너에서 백인들과 처음으로 적대적인 만남을 갖는 것입니다.

 

08:55 
그리고 모호크족. 그들은 나무로 된 슬레이트 갑옷을 입고 있었고 돛대 모양이었다고 기록되어 있습니다.

 

09:05 
새뮤얼 드 샹플랭의 일기에서, 나는 적으로부터 30야드 이내에 있을 때까지 행진했고, 적들은 나를 보자마자 멈춰 서서 나를 쳐다보았습니다. 그리고 저는 그들을. 나는 그들이 우리에게 활을 던지는 동작을 하는 것을 보고, 아치형으로 조준하여 세 족장 중 한 사람에게 똑바로 총을 쐈습니다.

 

09:34 
그들은 머스킷총 공이 나무 갑옷을 뚫고 바로 떨어지는 것을 공포에 질려 지켜보며 일행 중 몇 명이 죽는 것을 지켜봤습니다. 그래서 프랑스군이 잠시 승리를 거두는 동안, 모호크족은 먼저 총을 쏘고 나중에 질문을 할 사람들에게 소개했습니다.

 

09:53 
프랑스인들은 이로쿼이족의 평화와 동맹국을 만드는 것이 더 나은 생각이라는 것을 어떻게든 이해하지 못했습니다. 대신 그들은 그들을 적으로 만들었습니다. 하지만 물론, 이것은 모피 거래 전반에 걸쳐 있었습니다.

 

10:10 
우아한 비버 모자로 유럽에서 소중하게 여겨지는 비버 가죽은 프랑스인들이 추구하는 것이며, 그들은 그들의 휴론과 알곤퀸 동맹국에 의지하여 그것들을 얻는 것을 돕습니다. 그 대가로 인디언들은 금속 도구, 담요, 총기를 받습니다. 이로쿼이족은 살아 있으려면 총을 얻고 동맹을 맺고 모피 무역의 플레이어가 되어야 한다는 것을 알고 있습니다. 그들은 근처에 정착지가 꾸준히 증가하고 있는 프랑스인 네덜란드인의 라이벌로 눈을 돌립니다. 그들이 네덜란드로부터 총을 얻지 못한다면, 그들은 압도될 것입니다. 그들이 네덜란드로부터 총기를 얻을 수 있는 유일한 방법은 네덜란드와의 모피 무역에 파트너로서 참여하고 모피 무역을 위해 비버 가죽을 얻는 데 필요한 땅으로 확장하기 시작하는 것입니다.

 

11:10 
그래서 마치 군비 경쟁을 하는 것처럼 됩니다. 프랑스인들은 모피 무역을 통제하기 위해 이로쿼이족, 네덜란드인들과 씨름합니다. 동시에 예수회 선교사들은 하나님과 나라인 프랑스를 위해 설교하는 다섯 나라 사람들 사이에 도착합니다. 예수회의 검은 예복은 하나님의 말씀보다 더 많은 것을 가져다 줍니다. 그들은 또한 살인자, 인플루엔자, 천연두를 가져옵니다.

 

12:06 
그들은 혼란스러웠고, 겁에 질렸습니다. 그들은 그들이 이해할 수 없는 이 일에 겁을 먹었습니다. 그리고 그들은 물론 고통을 동쪽에서 온 사람들의 도착과 연관시켰습니다.

 

12:24 
이로쿼이족은 예수회 마법이라고 믿는 것에 맞서 자신을 방어합니다. 선교사들은 붙잡혀 극심한 고문을 견뎌야 합니다. 아버지 프란시스코 브레사니를 붙잡은 사람들 중 한 명입니다. 온몸이 흠뻑 젖어서 온몸이 피투성이가 되었고, 아주 차가운 바람에 노출되어 피부에 즉각 응결되었습니다. 그러나 나는 하나님께서 내가 다른 사람에게 지불해야 할 의무가 있는 것을 대신하여 이 세상에서 고통을 받을 수 있는 은혜를 베푸신 것을 보고 나 자신을 위로했습니다. 고통이 비교할 수 없을 정도로 커짐에 따라 폭력이 확대됩니다.

 

13:22 
이로쿼이족은 프랑스와 그들의 인디언 동맹에 선전포고를 합니다. 이로쿼이족의 오랜 적이자 프랑스인들의 헌신적인 친구인 후로엔족은 호디 노소니족의 분노에 의해 망치질을 당합니다. 1650년까지 휴런족은 거의 전멸했습니다. 당신. 하지만 이로쿼이의 승리에 대가가 없는 것은 아닙니다. 질병과 전쟁도 그들을 지치게 했습니다. 숲은 귀중한 비버의 생명도 고갈되고 있습니다. 호디 노시오네는 영원히 변했기 때문입니다. 평화의 위대한 법칙이 피로 물들었습니다.

 

14:12 
하지만 제가 생각하기에 우리가 찾고 있는 것은 그 시점의 평화입니다. 우리는 많은 자원과 많은 인간의 생명 그리고 많은 시간을 빼앗고 있는 이 전쟁들의 끝을 찾고 있습니다. 그래서 여러분이 원하는 것은 시작의 편에 서는 것입니다. 평화를 형성하는 조약을 시작하는 편에 서서 여러분의 환경을 다시 통제하고 여러분의 삶을 통제할 수 있도록 하는 것입니다.

 

14:44 
지배권을 되찾기 위해 이로쿼이 연맹은 허드슨 강을 따라 남쪽을 바라봤습니다. 1664년, 네덜란드인들은 그들의 미국 영토를 뉴욕으로 개명한 영국인들에게 항복했습니다. 프랑스의 전통적인 적들, 영국인들은 언약 체인이라고 불리는 이로쿼이족과의 동맹의 장점을 빠르게 인식하고 있습니다. 이 관계는 북미의 운명을 결정할 것입니다.

 

15:19 
저는 그들이 이 영구적인 존재를 수용하거나 그것과 싸운다는 것을 알게 되었다고 생각합니다. 그리고 그들이 이 싸움에서 이길 수 있다는 보장이 없었습니다. 사실, 그들은 그럴 수 없다는 것을 깨달았다고 생각합니다.

 

15:38 
17세기가 끝나면서 이로쿼이 연맹은 프랑스와 영국 모두와 평화를 협상할 수 있게 되었습니다. 수십 년 동안 성공을 거둔 이는 섬세한 균형 잡기이지만 궁극적으로 불가능한 것입니다. 열 명, 세 명의 모호크 대사와 모히칸 국민 대표가 바다를 건너 런던으로 가는 외교의 여정인 환상적인 여행을 떠납니다. 그들은 오국의 왕으로서 앤 여왕의 궁정에 바쳐집니다.

 

16:43 
도시. 그들은 세상을 바라보는 또 다른 방법의 범위를 지배합니다. 그리고 그들은 그것에 감동하여 돌아왔다고 확신합니다. 세상에, 이 사람들은 거인들입니다.

 

17:05 
이른바 네 명의 왕이 영국에 가는 광경은 영국인들이 필요로 했다는 완벽한 증거라고 생각합니다.

 

17:21 
이로쿼이 세계는 계속 변화하고 있습니다. 1713년, 6번째 민족이 모호크족, 오네이다스족, 아난다가스족, 카유가스족, 세네카족에 합류합니다. 그러나 동맹의 규모가 확대될수록 식민지 인구의 폭발은 더욱 커집니다. 백인 농장들과 집들이 펠멜을 인도 땅으로 퍼뜨리고 있습니다. 이로쿼이족은 영국에 항의하지만, 영국 정부가 미국 정착민들의 토지 허풍을 억누르기는 어렵습니다.

 

18:12 
그들은 그들에게 당황했습니다. 그들은 그들에게 충격을 받았습니다. 할머니는 백인이 오는 것을 어떻게 보는지 말씀해 주셨습니다. 검은 구름이 굴러가는 것 같았다고 합니다. 검은 구름이 땅 위를 굴러다닌다고요? 그리고 그것은 죽음을 가져왔고, 역병을 가져왔고, 우리 국민들에게 많은 비극과 슬픔을 가져다 주었습니다.

 

18:41 
1754년 영국과 프랑스는 북미에서 전쟁중입니다. 프랑스는 델라웨어와 쇼쇼니 민족의 전사들의 지원을 받고 있습니다. 영국인들은 그들의 이로쿼이 동맹자들을 가지고 있습니다. 그것은 영국인들이 프랑스와 인도의 전쟁이라고 부르는 길고 피비린내 나는 싸움입니다. 많은 정착민들이 죽거나 포로로 잡힙니다. 그들 중 한 명은 세네카족 사이에서 놀라운 삶을 살게 될 것입니다. 1750년, 815살의 메리 제미슨과 그녀의 가족은 프랑스인과 쇼니즈인 일행에게 붙잡힙니다. 다른 사람들은 처형당하지만 메리는 목숨을 건집니다. 그녀는 세네카로 끌려와 죽은 형제를 대신할 두 명의 세네카 여성에게 입양됩니다.

 

19:34 
입양하는 동안 저는 회사의 모습과 행동에 거의 겁에 질린 채 앉아 있었고, 매 순간이 그들의 복수심을 느끼고 그 자리에서 죽음을 맞이하기를 기대했습니다. 하지만 저는 결혼식이 끝날 무렵 회사가 은퇴하고 언니들이 저를 위로하고 위로하기 위해 온갖 수단을 동원했을 때 매우 실망했습니다.

 

20:02 
메리 제미슨의 삶을 너무 뒤흔든 전쟁으로 이로쿼이족의 중립 능력도 흔들렸습니다. 좌절감 속에 오니다 족장인 레드헤드는 불평합니다. 우리는 당신들이 기독교인들, 프랑스인들, 영국인들이 함께 무엇을 의도하는지 모릅니다. 우리는 두 사람 모두에게 둘러싸여 사냥터가 거의 남아있지 않습니다. 우리는 둘 사이에서 너무 당혹스러워서 무슨 말을 해야 할지, 무슨 생각을 해야 할지 잘 모르겠습니다. 레드헤드의 불만은 이로쿼이 연맹에 엄청난 영향력을 행사하고 있는 한 남성에게 전달됩니다. 윌리엄 존슨 경 인도 담당 국장. 존슨은 모호크 가족의 가까운 친구입니다. 그는 그들의 언어를 구사하고 몰리 브란트라는 영향력 있는 모호크 여성과 결혼합니다. 그들은 함께 이로쿼이족의 의회에 여러 자녀를 두고 있습니다.

 

21:01 
그의 저택인 존슨 홀에서 윌리엄 경은 그들에게 영국에 단호히 대처할 것을 촉구합니다. 형제들 곁에 서라, 영국인들아. 언약의 사슬을 끊지 마세요. 프랑스의 자랑이 당신을 속이지 않도록 하세요. 영국인들은 피를 흘리는 것이 느리지만, 그들이 피를 흘리기 시작하면, 그들은 화가 난 늑대 같고, 프랑스인들은 사슴처럼 그들 앞을 날아갈 것입니다. 1763년, 존슨의 예측은 실현됩니다. 프랑스는 항복하고 캐나다는 대영제국의 일부가 됩니다. 그러나 프랑스의 위협을 제거하는 것은 정착민들에게 점점 더 많은 땅, 이로쿼이 땅에 대한 굶주림을 가중시킬 뿐입니다. 영국은 앨러게니 산맥 서쪽의 백인 정착을 금지하는 포고령을 발표했습니다.

 

22:01 
이것은 식민지 사람들을 크게 화나게 합니다. 그들을 달래기 위해 영국은 뉴욕 포트 스탠윅스에서 이로쿼이족과 조약을 협상합니다. 이로쿼이족은 인도의 백인 경계선을 대가로 뉴욕 중부와 펜실베이니아, 그리고 다른 땅들의 광대한 영토를 남쪽으로 양도하기로 합의했습니다. 그것은 여전히 미국 식민지를 만족시키지 못합니다.

 

22:29 
그래서 그들은 선언과 조약에 의해 확립된 이러한 선들을 자신들의 자유를 부정하는 진정한 기회의 감각을 차단하는 것으로 보았습니다. 그래서 그들이 그 땅에 접근하는 것을 거부하는 것은 어떤 의미에서는 그들의 자유를 부정하는 것이었습니다. 그리고 이것은 1770년대에 폭발적으로 증가하는 혁명 논쟁, 혁명 위기를 야기할 것입니다.

 

23:01 
1770년 3월 5일 영국의 붉은 코트가 바위에 불을 질러 폭도들을 던져 미국인들이 보스턴 대학살이라고 부르는 곳에서 5명을 죽였습니다. 자유를 주세요. 위기는 수년간 계속되어 왔지만 영국이 미국의 자유를 억압하고 프랑스와 인도의 전쟁으로 인한 막대한 부채를 근절하려고 노력할 때 위기에 직면해 있습니다. 그들은 인쇄된 문서에서 설탕, 차에 이르기까지 모든 것에 미국 정착민들에게 세금을 부과합니다. 식민지 사람들은 세금과 다른 새로운 영국 법들이 부당하다고 비난합니다. 자유의 아들들이 모호크 복장을 한 보스턴 티 파티는 미국 식민지 시절 여러 시위 중 하나였을 뿐입니다.

 

23:54 
그리고 아버지와 아이들의 싸움이라고 이로쿼이족에게 설명했습니다. 아버지는 영국의 왕이었고, 미국 식민지는 아이들이었습니다. 그리고 이로쿼이족은, 그렇다면 그건 가족간의 다툼이고, 우리가 관여할 필요는 없으니 중립을 지킬 것이라고 대답했습니다.

 

24:16 
그러나 다시 한 번 이로쿼이족은 격렬한 정치적 줄다리기로 양측으로부터 끌려가고 있음을 알게 됩니다. 영국과 미국의 애국자들은 그들의 충성심에 대해 비. 많은 오네이다와 투스카로라스는 사무엘 커클랜드라는 강력한 애국자 선교사의 영향을 받게 되었습니다. 그들은 그의 반영국적인 설교를 듣기 위해 몇 마일을 걷습니다.

 

24:51 
그는 그들에게 미국이 이 땅과 이 전쟁에서 승리할 것이라고 확신시킨 사람이었습니다. 그리고 그들이 승리하는 편이 되어야 하고, 그것은 미국인들과 함께 해야 합니다.

 

25:06 
영국인들도 강력한 옹호자들을 가지고 있습니다. 윌리엄 존슨 경은 사망했지만, 그의 미망인의 형인 모호크 조지프 브란트는 역동적인 왕관의 수호자로서 그의 자리를 대신했습니다. 카리스마 있고, 타고난 지도자이고, 잘 교육받고, 브랜드이고, 유창한 영어를 구사하고, 6개국 언어 중 적어도 3개를 구사합니다. 영국인들에게 그의 지지는 매우 중요합니다.

 

25:35 
나는 그가 자신과 다른 모든 사람들이 합리적으로 이 전쟁의 승리자가 될 것이라고 예상했던 사람들, 즉 영국과 동맹을 맺었다고 생각합니다.

 

25:45 
대부분의 이로쿼이족들은 전쟁이 오지 않기를 간절히 기도합니다.

 

25:50 
호디노사니 부부는 우리 둘 다 사랑한다고 말하고 있습니다. 우리는 식민지와 영국과 친구입니다. 그것은 우리가 아니라 당신과 영국 사이의 다툼입니다. 우리는 당신의 전쟁과 우리나라를 원하지 않습니다.

 

26:08 
1775년 4월 19일 렉싱턴 그린에 총이 발사됩니다. 전 세계에서 들리는 총성은 6개국을 관통하며 천둥처럼 포효합니다. 당신은, 그것은. 우리는 모든 사람이 평등하게 창조되고 그들이 그들의 창조자로부터 양도할 수 없는 권리를 부여받고 있다는 이러한 진리를 분명히 알고 있습니다. 이 중에는 생명, 자유, 행복 추구가 포함됩니다. 1776년 7월 4일 미국은 독립을 선언합니다.

 

27:09 
이 말들이 미국 애국자들에게 어떤 기쁨을 주든 이로쿼이족은 공유할 수 없습니다. 그들에게 혁명은 더 많은 고통을 의미할 것입니다. 그들의 연맹은 해체되고 있습니다.

 

27:27 
당시 연맹에서 한 말은 중립을 지키겠다는 것입니다. 우리는 노쇼니처럼, 연맹처럼 싸우지도 않고, 국가로서도 싸우지도 않을 것입니다. 하지만 우리는 자유로운 사람으로서, 원하는 사람, 우리의 사람들과 싸울 권리를 부정할 수 없습니다.

 

27:59 
미국의 독립 전쟁은 가족과 친구들을 갈라놓으며 북동부 전역에서 맹위를 떨치고 있습니다. 마지못해 이로쿼이족은 편을 선택했습니다. 오나이다스와 투스카로라스는 미국을 위해 싸울 것입니다. 하지만 조지프 브란트는 모호크와 세네카 사람들 중 일부에게 그들의 땅을 위해 그리고 미국에 맞서 싸우라고 설득했습니다. 평화 조정자의 예언적 경고가 실현되고 있습니다. 의회의 불 옆에 있는 주임들이 서로에게 계속해서 재를 뿌려야 한다면, 주임들은 길을 잃을 것입니다. 그들의 머리는 굴러갈 것입니다. 권위가 없어집니다. 전쟁의 불길 속에서 국가들은 서로에게 재를 던지고 있습니다. 그들은 평화의 길에서 벗어났습니다.

 

29:20 
8월 6일. 뉴욕 북부의 숲에 있는 에리스코니에서는 미군 구호대가 영국군의 매복 공격을 받고 있습니다. 세네카스와 모호크. 미국인들과 함께 싸우는 사람은 60명의 오나이다.

 

29:42 
오나이다스가 친척들인 세네카족과 모호크족에게 총을 쏜 것은 이 땅에서였고, 모호크족과 세네카족도 마찬가지였습니다. 그리고 피가 쏟아지며 오네이다가 죽고, 모호크가 죽고, 세네카스가 죽었답니다.

 

30:03 
그러다 갑자기 전투가 한창일 때 당신은 당신의 나라도 아닌 이 나라들에 대해 이런 약속을 했다는 것을 깨닫고 결국 당신은 당신의 형제들과 싸우게 됩니다.

 

30:20 
피에 대해서 얘기할 때 머스킷볼. 머스킷볼은 그 정도 크기입니다. 그런 것들 중 하나가 당신의 살에 닿으면, 그것은 거대한 구멍을 열어서 여기로 들어갈 수 있습니다. 그리고 그 때쯤이면 몸에서 빠져나간다면 그런 구멍이 남을 겁니다. 그래서 사람들이 엄청난 양의 피를 흘렸다는 상처의 본질에 불과합니다. 나중에 검은 뱀이라고 부른 사람은 개울이 어떻게 붉게 변했는지에 대해 이야기할 것입니다. 블러드가 있었습니다.

 

30:59 
거기서. 머스킷총과 관련된 전투에서 창과 곤봉, 도끼와 칼과 관련된 전투로 악화되었습니다. 그들은 당신이 상상할 수 있는 가장 개인적이고 친밀한 종류의 싸움이 되었습니다. 서로에게 달려드는 사람들. 싸우는 이웃. 그리고 몇 시간 동안 그렇게 전투가 이어졌습니다.

 

31:24 
에리스코니에서의 전투가 끝나면 500명 이상이 죽어 있습니다. 일부는 오니다스이고, 더 많은 것은 세네카스와 모호크입니다. 

 

31:50 
사람들이 가지고 있던 꿈들, 평화 조정자의 생각을 이어가기 위해 노력했던 그 꿈들이 여기서 가장 개인적인 방법으로 침해당했습니다. 당신이 다른 이로쿼이들을 살해하고 죽이기 시작하면, 그것은 우리가 우리 삶의 중심적인 부분과 우리 삶의 중심적인 생각을 포기했다는 것을 의미합니다. 평화를 만드는 사람의 메시지는 서로 평화롭고 조화롭게 살자는 것이었습니다. 그리고 여기 에리스코니에서 그 생각이 전파되었습니다.

 

32:33 
1778년 여름. 조셉 브란트는 아리스코니에서 학살을 복수합니다. 그는 영국의 지원을 받아 세네카족과 모호크족을 이끌고 오네이다 사촌들과 그들의 미국 동맹국들을 상대로 피비린내 나는 캠페인을 벌이고 있습니다.

 

33:03 
우리 민족의 기사. 혁명이 진행되는 동안 전쟁은 큰 고통을 겪었습니다. 우리 마을은 파괴되었습니다. 우리의 농작물과 밭과 창고가 파괴되고 불에 탔고 그 결과 우리는 고통을 겪었습니다. 그래서 우리 국민들은 물론 우리의 충성심으로 인해 매우 힘든 시기, 매우 배고픈 시기, 매우 가난한 시기를 겪었습니다.

 

33:30 
그럼에도 불구하고 그들의 구술 역사는 어떻게 족장 셰난도아와 다른 오나이다스가 조지 워싱턴 장군의 굶주린 대륙군을 먹여 살리기 위해 죽음을 무릅썼는지를 말해줍니다. 밸리 포지에서의 그 끔찍한 겨울 동안.

 

33:48 
셰난도아와 아니타 무리는 수백 부셸의 옥수수를 가지고 계곡 포지로 걸어갔습니다. 구전에 의하면 이 저축 행위가 없었다면, 섀넌 도아니의 부하들이 행한 친절한 행위 하나가 옥수수 부셸을 계곡으로 몰고 온 것이 우리가 영국의 지배하에 살고 있었을 것이라고 합니다.

 

34:13 
1779년 조지프 브란트와 다른 친영국인 이로쿼이족의 공격은 대륙군에 대한 식량과 보급품의 흐름을 방해하고 있습니다. 그리고 인디언 학살에 대한 과장된 보도로 인해 미국 국민들은 행동을 촉구하고 있습니다. 조지 워싱턴은 공세를 취하기로 결정했습니다.

 

34:37 
워싱턴은 이로쿼이 자체를 파괴함으로써 이 문제를 끝낼 수 있다고 결론 내렸습니다. 이것은 그가 미국의 다른 어느 지역에서도 수행하지 않은 일종의 파괴 운동이었고, 재래식 전쟁의 기본 규칙을 위반하는 것처럼 보였습니다.

 

34:59 
워싱턴은 골치 아픈 세네카들을 특별히 겨냥하고 있습니다. 그 목적은 적대국들이 내년의 농작물을 끊고, 때와 상황이 허락하는 다른 모든 장난을 치도록 그들을 꾸짖고 위협하는 것일 것입니다. 이 나라는 단순히 오버런이 아니라 파괴되어야 합니다. 너희는 그들의 정착지가 완전히 파괴되기 전에 평화의 제의를 듣지 않을 것입니다. 1779년 8월 26일 존 설리번 뉴햄프셔 장군이 지휘하는 5000명 이상의 군인과 장교들이 펜실베니아의 Tyoga에서 출발했습니다. 설리번의 선거운동에 대해서는 사실상 거부감이 없습니다.

 

36:07 
미국 군인들은 세네카의 고향인 사이야의 아름다움과 현상금에 경악하고 있습니다.

 

36:30 
그들이 세네카 나라에 도착했을 때, 그들은 이 아름다운 집들을 발견합니다. 그들은 최고의 옥수수 밭을 찾고, 복숭아와 사과의 최고의 과수원을 찾습니다. 그리고 그들이 하는 일은 모든 것에 불을 지르는 것입니다. 생명을 유지할 수 있는 모든 것을 태우는 것입니다. 그들은 그들의 길에서 발견한 사람들을 죽이고 그들은 집들을 완전히 불태웁니다. 그들은 옥수수를 베어내고 모든 옥수수에 불을 붙였습니다. 그들은 먹을 수 있는 것은 무엇이든 파괴합니다. 설리번이 하던 일은 지구와 지구의 본질을 불태우라는 것이었습니다. 호디노사우니에게 보내는 메시지에 우리는 당신들의 가족들을 쓸어버릴 계획이라고 말하고 있습니다. 우리는 당신을 굶겨 죽일 것입니다.

 

37:39 
세네카족의 입양된 백인 자매인 메리 자미스, 그들은 공포에 질려 지켜봅니다.

 

37:49 
옥수수의 일부를 태워 나머지를 강에 던졌습니다. 그들은 우리의 집을 불태우고, 찾을 수 있는 소와 말을 죽이고, 우리의 과수를 파괴하고, 앙상한 흙과 목재만 남겼습니다. 그리고 여기서 저는 우리가 기아에 허덕였던 역사상 가장 낮은 시기였을 것입니다. 100에이커를 가진 이 자랑스러운 사람들을 생각하면, 200에이커의 옥수수 밭과 1500그루의 과일 나무들은 이제 설리번의 한두 달 사이에 궁핍했습니다.

 

38:49 
설리번 장군의 일기에서 볼 때, 이 군대에 의해 파괴된 마을의 수는 40개에 달했습니다. 집을 흩뿌리는 것 외에도, 약간의 계산으로 파괴되는 옥수수의 양은 16만 부셸에 달해야 합니다. 온갖 종류의 야채가 방대한 만큼, 제가 맡긴 명령이 완전히 집행되었다고 자부합니다. 많은 세네카인들은 영국의 나이아가라 요새 근처의 안전을 위해 서쪽으로 도망칩니다. 하지만 설리번의 파괴로 세네카족과 다른 이로쿼이족이 전멸한 것은 아닙니다. 그의 불길은 그들을 더욱 격분시켰을 뿐입니다. 그들은 미국과 영원히 싸울 준비가 되어 있습니다. 그런데 놀라운 소식이 들려옵니다. 1781년 10월.

 

39:45 
버지니아 요크타운의 전쟁터에서 영국군은 워싱턴에 항복했습니다. 영국인들은 그들의 이로쿼이아 동맹국들에게 무기를 내려놓으라고 설득합니다. 그들은 혁명이 끝났다고 말합니다. 우리는 이로쿼이족에게 졌습니다. 세상은 돌이킬 수 없이 뒤집혀 있습니다.

 

40:16 
저는 그들이 또한 자신들이 일종의 중고품이라는 것과 자신들에게 가장 큰 의미가 있다는 것을 깨닫기 시작했을 것이라고 생각합니다. 그리고 그들은 자신들의 미래가 어떻게 될지 몰랐다는 것입니다. 공허함과 고통이고 뭐라 표현하기 힘들지만 분명 그렇게 느꼈을 겁니다.

 

40:40 
조셉 브란트는 자신과 그의 사람들이 두 지옥 사이에 있다고 느꼈다고 말했습니다. 전쟁은 지옥이었습니다. 평화는 또 다른 것이 될 것입니다. 1783년. 거의 8년 만에 처음으로 이로쿼이족의 땅에 평화가 찾아왔습니다. 파리 조약으로 영국과 신미국 간의 혁명 전쟁이 공식적으로 막을 내립니다. 그 안에 이로쿼이족의 운명에 대한 말은 단 한 마디도 없습니다. 6개국 각각 어느 쪽을 위해 싸웠든 간에. 마치 그들이 존재하지 않았던 것 같습니다.

 

41:43 
그것들은 더 이상 중요하지 않습니다. 정말로 어떤 실제적인 용어로도. 그리고 그것들은 무시될 수 있습니다. 그리고 저는 그것이 이로쿼이 연맹이 배워야 했던 가장 잔인한 교훈이라고 생각합니다. 그것은 그들이 단순히 또 다른 정치적 도구로 취급되었다는 것입니다. 그리고 유용성이 높아지면 폐기하고 버렸습니다.

 

42:05 
전쟁은 과거의 일입니다. 본격적으로 미국의 서부진격이 재개됩니다. 투기꾼들은 설리번 장군의 부하들이 몇 년 전에 파괴했던 뉴욕 서부 지역으로의 이주를 계획하고 있지도 않은 땅을 매각하고 있습니다.

 

42:34 
본질적으로 봉사한 모든 사람들은 그 땅을 마치 출생권인 것처럼 미국 땅으로 보았습니다. 그들은 자신들의 운명을 서쪽에서 보았고, 정복의 권리나 강요와 사기를 통해 그것을 받아들였습니다. 그리고 바로 그런 일이 일어났습니다.

 

43:00 
조지프 브란트와 그의 모호크 추종자들은 영국령 캐나다로 피신합니다. 대부분의 다른 이로쿼이족들은 승리한 미국인들의 편에 서서 뉴욕주의 소규모 보호구역으로 이동합니다. 누가 더 나쁜가.

 

43:46 
뉴욕 주는 전설적인 밸리 포지 방문 기간 동안 조지 워싱턴을 위해 사람들이 목숨을 건 모든 작은 것들을 가지고 있습니다.

 

44:52 
-

 

45:44 
그가 죽기 직전에 한 연설이 있었는데, 그는 "나는 나이든 헴록이다"라고 말했습니다. 백년의 바람이 불었습니다.

 

45:53 
휘파람으로 내 나뭇가지 사이를 지나갔습니다. 내가 속한 세대들이 도망쳐서 나를 떠났어요.

 

46:10 
정말 슬픈 여정입니다.

 

46:16 
우리, 미국 국민들은 보다 완벽한 연합을 형성하기 위해 정의를 확립하고 가정의 평온을 보장합니다.

 

46:28 
제 생각에는 패배한 상황이었습니다. 두 강대국 모두 대륙을 소유하려는 의도를 가지고 있었고, 원주민들이 그 정복에 대해 생각한 것은 사실 큰 의미가 없었습니다. 뒤를 돌아보면 제국을 지향하는 식민지의 지향이 실현되었음을 알 수 있습니다.

 

47:15 
오늘날 대부분의 이로쿼이족은 여전히 평화를 만드는 사람의 비폭력적인 가르침을 믿고 따르고 있습니다. 그들의 믿음은 매우 강합니다. 1993년, 평화 대표단이 평화 조정자의 위대한 법을 유엔과 공유하기 위해 왔습니다. 그러나 일부는 여전히 그의 말을 듣지 못합니다. 1990년, 캐나다의 모호크 보호구역과 인접한 분쟁지에 대한 시위가 폭력으로 폭발했습니다. 모호크족과 캐나다군 사이의 대치는 11주 동안 지속됩니다. 그러한 폭력을 피하기 위해 모호크 무리는 조상들의 땅으로 다시 이동하고 있습니다. 그들은 뉴욕 북부 모호크 강가에 300 에이커의 부지를 가진 이전 카운티 양로원을 구입했습니다.

 

48:14 
이로쿼이족들은 200년이 넘는 시간이 흘러 드디어 집으로 돌아왔습니다. 여기서 그들은 평화를 만드는 사람의 꿈을 현실로 만들기 위해 노력할 것입니다.

 

48:27 
만약 우리 모두가 시간을 내어 서로 앉아서 서로의 생각과 신념을 공유한다면, 우리는 서로가 다른 것보다 더 많은 공통점을 가지고 있다는 것을 알게 될 것입니다. 저는 우리 모두가 언젠가는 평화를 만드는 사람이 모두를 위해 꿈꿔왔던 그 위대하고 위대한 평화를 만들기 위해 함께 노력할 수 있을 것이라고 생각합니다.

 

48:59 
가야와 제인 아와조 세상은 허락했습니다.

 

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